Inlägg: 1227605
Svarskommentarer
Sv: Nästa säsongs tränare
arnio: En sak till,,kanske inte ska dra en paralell,,,spelar bottenlagen i NHL så jävla mycket sämre o underhållande hockey än dom övriga mitten o topplagen??????
Sv: Nästa säsongs tränare
arnio:"AS skulle dö"!!Ännu ett dyngsnack!!2-4 lag skulle gå upp i AS från div 1,va säger att den skulle dö,,,,nya lag nya möjligheter,,nya spelare som höjer sig,,,fler yngre spelare som spelar seniorhockey,,större bredd på hela hockeysverige!!HALLÅ VAKNA!!!!!!
Sv: Nästa säsongs tränare
arnio: Är du helt djupfryst!!!En klubb som omsätter mellan 50-120milj.skulle inte tycka det va en katastrof att åka ur!!!!!!!!Va fan snackar du om!!!!!!!!
Stängd liga, ni måste skämta?
Allsvenskan skulle dö.
Transportsträckan i Elitserien skulle bli enorm. Se på årets serie där inte direkt SSK och Rögle skulle vara tämligen omotiverade om serien var stängd.
Kvalserien är ju hockeygodis av rang.
Nä lösningen på allt kommer här:
ha kvar kvalserien men med endast ett lag från elitserien, tolvan i Elitserien kan få åka ur direkt och ettan i Allsvenskan får gå upp utan kval.
Detta skulle göra att det inte är lika stor katastrof att åka ur, man har liksom chansen att gå upp direkt med hyffsat intakt trupp.