Inlägg: 1238705
Sv: Laget 10/11
JanT: Nej absolut inte.. Grönholm, Molin och Lauritzen gör mig inget om vi bryter med nu efter säsongen. Men vi kan fortsätta skriva kompiskontrakt så det blir guld först 2025 i gävle
Svarskommentarer
Sv: Laget 10/11
Gurra88:
Lauritzen och Molin tillhör ju det absoluta bottenskrapet innevarande säsong, bara att bunta ihop och slå ihjäl!
Visst är det dur att vi har såna lirare som Rödin i laget (men honom ville du väl låna ut till Mora??!)
Skämt åsido;
Guld? Tror du på allvar att vi kommer att ta guld inom överskådligt framtid med en spelarbudget som är hälften så stor som "de 4 stora".
Det är dags för dig att inse fakta;
Brynäs IF är redan i dagsläget alltför långt efter de främsta klubbarna för att hinna ikapp, hockeymarkanden i Sverige är mättad. Vi har expanderat för sent - det vi kan se fram emot är spel i en Elitserie utan de penningstinna lagen alternativt en mindre framträdande roll i någon form av västeuropeisk KHL-division.
Givetvis kan laget överaska något år, men ett stabilt topplag blir BIF aldrig, därtill saknas de ekonomiska musklerna i Gävleborg!
Lauritzen och Molin tillhör ju det absoluta bottenskrapet innevarande säsong, bara att bunta ihop och slå ihjäl!
Visst är det dur att vi har såna lirare som Rödin i laget (men honom ville du väl låna ut till Mora??!)
Skämt åsido;
Guld? Tror du på allvar att vi kommer att ta guld inom överskådligt framtid med en spelarbudget som är hälften så stor som "de 4 stora".
Det är dags för dig att inse fakta;
Brynäs IF är redan i dagsläget alltför långt efter de främsta klubbarna för att hinna ikapp, hockeymarkanden i Sverige är mättad. Vi har expanderat för sent - det vi kan se fram emot är spel i en Elitserie utan de penningstinna lagen alternativt en mindre framträdande roll i någon form av västeuropeisk KHL-division.
Givetvis kan laget överaska något år, men ett stabilt topplag blir BIF aldrig, därtill saknas de ekonomiska musklerna i Gävleborg!