1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778967 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1246528

Sv: A proposito de nada

GävleLasse: Visst, risken att en spelare som Nordan drar efter nästa säsong finns alltid men jag menar att han är i exakt rätt ålder och har både rätt potential samt är lagom skicklig just nu sas, för att både tillföra Brynäs det vi vill ha och samtidigt vara tillräckligt "dålig" för att chansen att få behålla honom är hygglig.
Du kan inte få allt men jag har svårt att hitta en spelare som i sin nuvarande position i spelarlivet passar bättre på den beskrivning av spelare du själv tidigare vurmat för och som du vill ha i laget.
Det är därför jag blir lite förvånad när du nu är tveksam till Nordanvärvningen.

"Det jag saknat från Cz är:

Förmågan att coacha aktivt, matchning av vissa formationer när man har fördel av sista bytet. Inte bara rulla på."

I stort tycker jag att hans coachning känts helt Ok, jag är ingen större expert.
Ger man som tränare spelarna mkt ansvar är det säkert så att man samtidigt blir lite överpassiv sas, dvs att man kanske i vissa lägen väntar lite för länge med att vidta åtgärder som en tränare med en mer diktatorisk ledarstil skulle ha gjort mkt tidigare.
Att en tränare i vissa lägen inte gör ngt utan bara (som det uppfattas av oss lekmän) låter allt rulla på, kan ju också vara ett medvetet agerande, dvs ett medvetet coachande som man tror är det för tillfället mest passande.
Mao: omkastningar i laget kan ju riskera att bara bli just omkastningar för omkastandets skull, bara för att man vill visa att man gör nåt.
Vilket heller inte alltid brukar bli så bra.


Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada

Huge:Grejen är att jag är inte så tveksam till värvningen av Nordan som sådan utan mer i det läge som den kom. LJ var trasig och hade Hietanen gått sönder han med så hade det varit rejäl kris. För Juusu har dragit ett enormt lass den här säsongen. Han har verkligen vuxit ut till den backklippa som jag förutsåg att han skulle bli. Men visst kan Nordan mycket väl bli en viktig del i Brynäs, kanske redan nu under slutspelet. Inte tu talom det. Men att skramla ihop till en center när man har backkris i laget känns fel i ryggmärgen. Men nu är detta överspelat. Detta var något som jag reagerade över DÅ, vi klarade oss undan och gjorde det bra. Om det beror på tur, skicklighet eller Guds försyn låter jag vara osagt.

Nu väljer jag att se framåt. Mot slutspel.

När det gäller nästa säsong så ser jag med tillförsikt fram emot lagbygget.

Centersidan känns väldigt bra just nu. Speciellt om Dixon skriver på en förlängning av kontraktet.

Dixon
Nordan
Järnkrok
Hansen

Dackell kommer säkerligen att lägga av han med precis som molin så det kommer att behövas forwards. Hur mycket vi kan fylla på med från egna led vet jag inte-. Jag har inte så stor koll på J20 längre sedan jag flyttade från Gävle. Man kanske skulle vara kall från Brynäshåll och satsa på en hel del juniorer och sedan fylla på med de spelartyper man märker att man behöver.


Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)