Inlägg: 1250771
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
sylf: När vi spelar offensivt och får långa anfall så har Djurgårdens backar stora problem,hade gärna sett en sådan taktik från matchstart och inte bara i panik :-)
Svarskommentarer
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
70 Rodrigues: "När vi spelar offensivt och får långa anfall så har Djurgårdens backar stora problem,hade gärna sett en sådan taktik från matchstart och inte bara i panik :-)"
Problemet är som bekant att få ner pucken i DIF's zon och nagla fast den där, vi mäktar inte med detta i någon större utsträckning. (undantaget juniorerna mellan varven)
Vete fan hur detta skall lösas i praktiken, men som jag sagt tidigare verkar vi inte kunna "växla upp" till slutspelshockey.
Laget tuggar på i sitt gamla invanda serielunkspel.
Problemet är som bekant att få ner pucken i DIF's zon och nagla fast den där, vi mäktar inte med detta i någon större utsträckning. (undantaget juniorerna mellan varven)
Vete fan hur detta skall lösas i praktiken, men som jag sagt tidigare verkar vi inte kunna "växla upp" till slutspelshockey.
Laget tuggar på i sitt gamla invanda serielunkspel.
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
70 Rodrigues: Ett hot om indragen dip till #14 kanske ordnar upp ett och annat....
Sv: MATCHTRÅD KVART 3 BIF-DIF MÅNDAG 22/3 KL 19.00
70 Rodrigues: Ja, det finns ju inget att förlora, uppträder dom som sist så är det ju gonatt på fredag.