Inlägg: 1275027
Svarskommentarer
Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Ni tränar ju 55matcher till KS räcker inte de, måste ni utomlands också...skämt å sido :)
men jag tycker försäsongsmatcherna är överskattade hur mycket mer tjänar man egentligen på att dra över till finland och lira än att möta LIF,TIk; Modo etc...Det ni ska träna är ju spelsystemet och få sådana saker att klicka sen om det är svårare motsånd är ju såklart bra, men ni möter ju endå hyfsat starka lag och jag tror ni lägger för mycket tyngd av framgångrna på träningsmatcher.....
men jag tycker försäsongsmatcherna är överskattade hur mycket mer tjänar man egentligen på att dra över till finland och lira än att möta LIF,TIk; Modo etc...Det ni ska träna är ju spelsystemet och få sådana saker att klicka sen om det är svårare motsånd är ju såklart bra, men ni möter ju endå hyfsat starka lag och jag tror ni lägger för mycket tyngd av framgångrna på träningsmatcher.....
Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
65selander: Hur skulle Brynäs ha råd att åka till Åland?
Att Brynäs inte möter bättre lag handlar väl dels om att EHL (eller va fan det heter) bara är för ínbjudna storlag + MIF, dels att storlagen säger som ni: "-Inte fan vill vi spela mot kassa lag, typ AIK och Brynäs". Brynäs spelar mot lag i sin storlek helt enkelt.
Att Brynäs inte möter bättre lag handlar väl dels om att EHL (eller va fan det heter) bara är för ínbjudna storlag + MIF, dels att storlagen säger som ni: "-Inte fan vill vi spela mot kassa lag, typ AIK och Brynäs". Brynäs spelar mot lag i sin storlek helt enkelt.
Sv: Sundsvall Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
65selander: Ja, det blir ju mkt billigare att flänga runt Europa och spela träningsmatcher.
Och det vi sparar in jämfört med att matcha på hemmaplan kan vi ju lägga på bl.a nya spelare.
Att jag inte tänkte på det....
Och det vi sparar in jämfört med att matcha på hemmaplan kan vi ju lägga på bl.a nya spelare.
Att jag inte tänkte på det....
Sedan blev det Tammerfors, Åland och nu nada.
Brynäs kör sin grej med skitmotstånd från AS.