Inlägg: 1316490
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Vad trött jag är på tramseriet med straffläggning.
Här är tabellen över inspelade poäng lag mot lag,
utan några gratispoäng vunna i strafflotteriet.
Luleå ..... 52 +15
Färjestad. 47 +9
Skellefteå 46 +18
HV 71...... 42 +8
Brynäs..... 38 -4
Linköping. 37 +12
AIK.......... 36 +1
Timrå....... 36 -10
----------------------
Djurgården 34 -10
MODO...... 32 +-0
----------------------
Frölunda... 31 -22
Södertälje. 30 -17
Vill svens ishockey utveckla ishockeyspelare eller straffläggare?
Som det är nu ger en vinst på straffar löjligt bra betalt i poängväg.
Att kämpa till sig en extrapoäng i förlängning är lika mycket
värt som att glida fra och trixa in några straffar. Det som vilken
blekfet otränad hockeyspelare som helst kan göra, med enbart
specialträning på att lägga straffar.
Men men, mer cirkus åt folket.
Här är tabellen över inspelade poäng lag mot lag,
utan några gratispoäng vunna i strafflotteriet.
Luleå ..... 52 +15
Färjestad. 47 +9
Skellefteå 46 +18
HV 71...... 42 +8
Brynäs..... 38 -4
Linköping. 37 +12
AIK.......... 36 +1
Timrå....... 36 -10
----------------------
Djurgården 34 -10
MODO...... 32 +-0
----------------------
Frölunda... 31 -22
Södertälje. 30 -17
Vill svens ishockey utveckla ishockeyspelare eller straffläggare?
Som det är nu ger en vinst på straffar löjligt bra betalt i poängväg.
Att kämpa till sig en extrapoäng i förlängning är lika mycket
värt som att glida fra och trixa in några straffar. Det som vilken
blekfet otränad hockeyspelare som helst kan göra, med enbart
specialträning på att lägga straffar.
Men men, mer cirkus åt folket.
Nu blir det Zlatan.