Inlägg: 1320948
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Jag håller med dig om det du säger, Lasse borde kunna spela enklare. Men det är ju inte bara misstag med puck han gör utan även placeringsmissar i mitt och försvarszon. Jag tror det främst är timing som inte sitter och därför hamnar han i tidsnöd och löser situationenrna på mindre bra sätt. Tror även en del har satt sig på självförtroendet. Han gör ju då och då sina uppåkningar men där han för gled igenom kör han nu fast. Tyvärr är ju speltid det enda som hjälper. Jag tror att juluppehållet kommer att göra Lasse gott och hoppas att han kommer igång ordentligt under januari.
Hade han spelat enkelt och på den nivå som han klarar av just å grund av att han skulle vara ur form är en sak, problemet är ju att han försöker spela på en nivå han inte besitter idag. Därav hans lite väl nonchiga spel emellanåt.
Han är Brynäs bäst betalda back och en av grundpelarna i Sundlövs lagbygge och agerar INTE som det på något sätt.
Men givetvis så HOPPAS jag med att han kommer tillbaka till den nivå han höll innan skadan.
Någon som vet om det blev någon Lex Maria anmälan i samband med hans felbehandling?