Inlägg: 1334347
Svarskommentarer
Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 13/1-11
Tommy: Jag inbegriper ju även mig själv i begreppet "okunniga oerfarna läktarcoacher", om det nu är nån tröst..... ;-)
Sen förstår jag självfallet att det finns grader i helvetet, dvs att det finns personer som har rätt så bra koll på många saker.
Men jag talar ju mest om de värsta avarterna, där det uppenbarligen inte finns några större kunskaper.
Hade man i de fallen haft kunskaperna så hade det lyst igenom för länge sen, via ex mer seriösa och konkreta analyser av det du tar upp (taktik, gruppdynamik, åkvägar, spelsätt etc).
Och för att ytterligare komplicera läget så kan det ju finnas personer som kan rätt så mkt om vissa saker men ändå är onyanserade vad gäller mkt annat.... :-)
Sen förstår jag självfallet att det finns grader i helvetet, dvs att det finns personer som har rätt så bra koll på många saker.
Men jag talar ju mest om de värsta avarterna, där det uppenbarligen inte finns några större kunskaper.
Hade man i de fallen haft kunskaperna så hade det lyst igenom för länge sen, via ex mer seriösa och konkreta analyser av det du tar upp (taktik, gruppdynamik, åkvägar, spelsätt etc).
Och för att ytterligare komplicera läget så kan det ju finnas personer som kan rätt så mkt om vissa saker men ändå är onyanserade vad gäller mkt annat.... :-)
Det finns säkert en del folk på läktaren som skaffat sig en bra inblick i spelet ishockey. De kan en del om taktik, gruppdynamik, åkvägar, spelsätt etc. ( Jag tillhör inte dem )
De kan på gott och ont ha en annan möjlighet att bedömma hur laget spelar, hur spelare används etc etc., än vad NC har.
Därför tycker jag att det är rätt intressant att läsa vad en del av dem skriver här i GBn. Tycker att situationen i föreningen/laget är svajigt om man ser till spel/resultat just nu, så jag förstår att det finns kritik emot folk inom hela organisationen.
Vad jag däremot inte förstår är språket man använder i många fall.
Det säger mer om den som skriver än vad vederbörande vill ha sagt.