1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1340274

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Tycker i stort att du har helt rätt. En grej köper jag dock inte och det är "Till matchen: sur torsk då vi trots allt gör en helt Ok match med tanke på tabelläget och anspänningen hos spelarna."

Hur man än vrider och vänder på det så kan man inte säga att vi gör en bra match..
Under stora delar av matchen så är inte AIK ur egen zon knappt. Men å andra sidan så har Brynäs pucken offensivt. Men det skapas inte mängder med målchanser som det borde göra i en sådan här match.

Att man inte vinner en sådan här match, sett till hur matchen ser ut är inte annat än bedrövligt. Sen detta skitsnack om att man bara tappa en pinne osv, det är rent skitsnack. Man har inte råd att förlora en enda pinne till något lag och defenitivt inte på hemmabana.

Sen är inte jag som alla andra och vill ha bort CZ. Tycker innan denna match att BIF spelat riktigt bra MEN det jag tycker är synd är att när BIF gör 2-1 igår så slappnar laget av. Sen gör Ekholm ett katastrofalt misstag som leder till 2-2.

Vad kan CZ göra? Jo under matchen så har BIF ett bra tryck mot AIK. Men man får inte in pucken. Rör om lite i kedjorna, få in lite fart. Larsson lirade ett byte igår med Silfver och Järnkrok.. Tror inte att dom skapat så mycket chanser på länge.

Svarskommentarer

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
mattiaskarlgren: Tabellen visar som sagt hur tufft och jämnt det i realiteten varit mellan lagen redan från start.
Felet är ju att många fortfarande tycks tro att det bara är att ställa in skridskorna mot lag som SSK och AIK, eftersom man bestämt sig för att dessa lag kommer att bli slagpåsar, typ.
Och eftersom dessa "slagpåsar" nu är med i racet på allvar så stiger deras självförtroende ytterligare när man verkligen har chansen och inte alls är avsågade, ngt som "experterna" hela tiden påstått att dom förr eller senare kommer att bli.

Vi torskar trots allt på ett snöpligt turligt skitmål som tyvärr kommer i en viktig match, och inte på att vi gör en dålig match.

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
För att vi ska uppnå 80 poäng (som jag gissar att det krävs för slutspel)
så måste vi ta ytterligare 21 poäng. Vi kan ändå missa om vi tar 80 poäng,
men det är ett bra poängmål att sikta mot om man vill till slutspel.

Hur ska vi då nå 80 poäng?
På ett rimligt sätt: inte kalkylera med treor i alla kvarvarande hemmamatcher.

Om vi håller nuvarande poängsnitt hemma, eller lite bättre
(vilket blir svårt) så kan vi ta 11-14 poäng där.

Då måste vi förbättra oss på bortaplan och ta 7-10 poäng där
(det ser mycket svårt ut).

Så antingen extremt bra hemma, om vi fortsätter vara lika dåliga borta.
Eller fortsätta plocka poäng hemma i samma takt, men förbättra oss borta.

Mest troligt behöver vi ta minst 2, helst 3, trepoängare på bortaplan.
Och knipa poäng i en eller två bortamatcher till.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)