Inlägg: 1340292
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
mattiaskarlgren: Ineffektivitet är alltid en kombination av egen oförmåga/otur och motståndarens skicklighet/tur, om man ska vara ärlig.
Det går inte att singla ut den egna insatsen som enda orsak eller anledning i såna här lägen.
Möjligtvis om ena laget har ett monumentalt grepp om matchen och totaldominerar via en uppsjö av skapade målchanser som sumpas.
Ngt som inte var fallet igår, som det såg ut.
Isf är jag mer kritisk till uppträdandet vid straffläggningen.
Det ser oerhört tamt och osäkert ut överlag, oavsett vilka man skickar fram till rakning.
Nu har jag iofs ingen större koll på hur det ser ut för övriga lag.
Det kanske är lika krampaktigt där också, om man tittar på samtliga straffavgöranden, om det nu är nån tröst för egen del....
Det går inte att singla ut den egna insatsen som enda orsak eller anledning i såna här lägen.
Möjligtvis om ena laget har ett monumentalt grepp om matchen och totaldominerar via en uppsjö av skapade målchanser som sumpas.
Ngt som inte var fallet igår, som det såg ut.
Isf är jag mer kritisk till uppträdandet vid straffläggningen.
Det ser oerhört tamt och osäkert ut överlag, oavsett vilka man skickar fram till rakning.
Nu har jag iofs ingen större koll på hur det ser ut för övriga lag.
Det kanske är lika krampaktigt där också, om man tittar på samtliga straffavgöranden, om det nu är nån tröst för egen del....
Hade det varit vilket annat lag som helst med dessa chanser (iaf 4-5 riktigt kvalificerade chanser) så hade det laget vunnit. Det är skillnaden mellan Brynäs och vissa andra lag.