Inlägg: 1344188
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey 1/2-11
Tväst och zzz: Mycket bra resonerat.
När är det bra läge att byta målvakt?
- Om man har åkt på 2 -3 snabba mål i början av matchen.
- Om matchen anses vara körd
- Om en målvakt har spelat många matcher i rad och börjar tappa skärpan.
Dessa är väl de vanligaste skälen.
Det gäller att ha fingertoppskänsla när bytet skall ske, speciellt om målvakten har spelat bra, som Svedberg nu.
När är det bra läge att byta målvakt?
- Om man har åkt på 2 -3 snabba mål i början av matchen.
- Om matchen anses vara körd
- Om en målvakt har spelat många matcher i rad och börjar tappa skärpan.
Dessa är väl de vanligaste skälen.
Det gäller att ha fingertoppskänsla när bytet skall ske, speciellt om målvakten har spelat bra, som Svedberg nu.
Så länge Svedberg räddar poäng på det här viset så känns det rätt att han får fortsätta, det kommer väl nån förlust till slut o då blir det lite mer motiverat att lufta Greissen igen, en svår balansgång.....