Inlägg: 1349282
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
arnio: Jag tror att personalen "förbereder" glas med öl innan pauserna för att det ska gå smidigare när folket brakar in, helt enkelt. Jag tror inte att de har någon tanke på att direkt sälja så mycket som möjligt. Klart att det är bekvämare som bartender att bara ställa upp glaset på disken när någon beställer än att spilla upp för varje kund.
Sedan tycker jag att mycket av det här ä störtlöjligt. Varför är de inte lika hårda mot vanliga krogar, där sker allt som kärringen nämner varje kväll i stort sett.
Redigerad kommentar
+ 3
Sv: A proposito de nada
arnio: Det hon inte fattar är att det är 18 minuter att handla och dricka sin öl på under en periodpaus.. Klart som fan att de vill servera till alla som vill ha.
Det måste fan vara nåt med dricksvattnet i Gävle. För det verkar finnas en rejäl intelligensreserv att tillgå.. Speciellt inom förmyndarkretsar
Det måste fan vara nåt med dricksvattnet i Gävle. För det verkar finnas en rejäl intelligensreserv att tillgå.. Speciellt inom förmyndarkretsar
+ 2
Detta, anser Margitta Fröberg, talar för att avsikten var att hinna sälja så mycket öl som möjligt under periodpausen."
Ja det brukar ju vara avsikten med försäljning eller? För sjutton vi snackar folköl här!!! Man blir mörkrädd.