Inlägg: 1359916
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zzz: Jo, det är klart att det är ett tufft läge. Men någonstans så måste man ju inse att om Greiss fortsätter göra tavlor och släppa enkla puckar så är respasset stensäkert.
Således måste man ju chansa med Dansk i så fall. Försöka att förbereda honom mentalt, alla i laget får vara med och stötta honom. Han skulle säkert se det som en jättechans att göra något storartat.
Vafan, mörka målvaktsbytet i så fall. Starta med Greiss och byt ut honom efter första avblåsningen, på så sätt slipper han press och skriverier från media inför debuten i alla fall :)
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: A proposito de nada
Zzz: Som jag skrivit tidigare, självklart så skulle Czarnecki ha spelat Dansk i ett par matcher innan slutspelet så hade han fått känna av iaf lite av ES. Om nu Greiss skulle gå sönder eller bli sjuk så måste Dansk spela utan en enda minut i ES.
+ 1
Sen som jag skrev, kan du tänka dig vilken press tidningarna skulle sätta på honom. Han är som sagt nyss fyllda 17år och går första året på gymnastiet, hade du själv pallat det i den åldern?
Inget ont om Dansk, han kommer säkert bli kanon men jag tycker inte att det är rättvist.
Redigerad kommentar