Inlägg: 1365123
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
GävleLasse:
Lönetak kan vara en väg att gå, men frågan är vilken nivå det ska läggas på. För lågt ger en kvalitetssänkning av serien och för högt ger ingen effekt, det är ingn enkel fråga och måste tänkas över noga.
Däremot tycker jag man, med omedelbar verkan, kunde införa offentliga löner. Gärna på både spelare och ledare.
Lönetak kan vara en väg att gå, men frågan är vilken nivå det ska läggas på. För lågt ger en kvalitetssänkning av serien och för högt ger ingen effekt, det är ingn enkel fråga och måste tänkas över noga.
Däremot tycker jag man, med omedelbar verkan, kunde införa offentliga löner. Gärna på både spelare och ledare.
+ 1
Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Jag förstår givetvis dessa två argument. men om vi ser till att det finns fler länder som har ligor som konkurrerar om spelarna så har jag svårt att se att inte ett lönetak skulle leda till att det blir sämre spelare i Sverige.
jag tror att några fler lag i elitserien skulle öka intresset för sporten även om ishockey redan idag är väldigt populärt runt om i landet.
Jag kan faktiskt inte se att det ens finns ett problem när det gäller att inte ligan är jämn.
Ingen som funderat på ett lönegolv? Då skulle ju skitlagen sållas bort och nya lag som har bättre förutsättningar skulle ta deras plats. Detta skulle givetvis leda till bättre kvalitet på elitserien. Sug på den ni som supporters av ett av de fattigaste elitserielage.
jag tror att några fler lag i elitserien skulle öka intresset för sporten även om ishockey redan idag är väldigt populärt runt om i landet.
Jag kan faktiskt inte se att det ens finns ett problem när det gäller att inte ligan är jämn.
Ingen som funderat på ett lönegolv? Då skulle ju skitlagen sållas bort och nya lag som har bättre förutsättningar skulle ta deras plats. Detta skulle givetvis leda till bättre kvalitet på elitserien. Sug på den ni som supporters av ett av de fattigaste elitserielage.
Ett lönetak KAN, jag säger inte kommer att ge en grund för fler lag att främst behålla spelare och därmed göra dem mer slagkraftiga och således skapa en förutsättning för fler lag att vara med där uppe. Sånt skapar ett intresse över hela landet och på så vis stärker man sin position inom idrotten.
Jag tror även att ett lönetak kan ge en positiv effekt på biljettpriserna. Idag är det på gränsen att folk betalar vad som begärs av klubbarna. Visst, några lag har ofta mycket folk på matcherna men det är inte småklubbarna utan de redan rika klubbarna som köper upp flertalet kvalitetsspelare från mindre klubbar.
Visst finns det nackdelar med lönetak med men som jag ser det så är de två argumenten jag tagit upp väldigt tunga.