Inlägg: 1377533
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
HappyX3: Förstår ändå att Ekholm inte fick plats. Han var inte bra i BIF det sista i slutspelet och nu det sista i landslaget så har jag visserligen inte sett honom själv så kan inte säga något om det, men de flesta backarna där går före honom och det skulle isåfall vara Tim Erixon som låg sämst till men han gjorde ett grymt bra slutspel osv så han var nog ganska klar.
Sjögren samt framförallt Backlund är dom enda två jag inte fattar vad dom gör i en VM-trupp, där finns många bättre spelare att hitta.
Sjögren samt framförallt Backlund är dom enda två jag inte fattar vad dom gör i en VM-trupp, där finns många bättre spelare att hitta.
Måste också säga att sveriges trupp ser RITKGIT tunn ut.
30 Viktor Fasth, AIK
31 Anders Nilsson, Luleå
40 Erik Ersberg, Salavat
Backar:
2 Niklas Grossman, Dallas
3 O Ekman-Larsson, Phoenix
5 Daniel Fernholm, Dynamo Minsk
7 David Rundblad, Skellefteå
11 Carl Gunnarsson, Toronto
22 David Petrasek, Dynamo Minsk
24 Staffan Kronwall, Djurgården
44 Tim Erixon, Skellefteå
Forwards:
9 Mattias Tedenby, New Jersey
10 Martin Thörnberg, HV71
13 Tom Wandel,l Dallas
15 Mattias Sjögren, Färjestad
18 Patrik Berglund, St Louis
21 Loui Eriksson, Dallas
23 Niklas Persson, Neftechimik
27 Robert Nilsson, Salavat
33 Jakob Silfverberg, Brynäs
42 Jimmie Ericsson, Skellefteå
51 Rickard Wallin, Färjestad
60 Mikael Backlund, Calgary
91 Magnus Pääjärvi, Edmonton
jämnför den truppen med Canadas, rysslands eller Finlands så får ju så jävla mkt spö.. Får vi inte in några tunga nyförvärv från NHL så ryker vi i kvarten.
synd att Throesen tackade nej och Zucca är skadad. Annars kunde Norge överraskat! =)