Inlägg: 1401235
Svarskommentarer
Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Burken: "Vill man ha en jämnare liga så måste man försöka bromsa löneutvecklingen. Om sedan spelarna väljer utlandet för lönen är bättre är visserligen ett problem men jag tror att en jämnare liga i Sverige skulle öka intresset publikmässigt. Sedan skulle fler klubbar värdesätta sin juniorverksamhet i en större utsträckning vilket skulle resultera i fler duktiga hockeyspelare.
Med lite lägre lön skulle vi byta ut gamla överbetalda tjecker till unga hungriga svenska spelare från vår juniorserie. Och kanske skulle detta även öka intresset för juniorserierna som en bonus."
Jag vill inte ha en jämnare liga, ligan är jämnare än någonsin.
Med lite lägre lön skulle vi byta ut gamla överbetalda tjecker till unga hungriga svenska spelare från vår juniorserie. Och kanske skulle detta även öka intresset för juniorserierna som en bonus."
Jag vill inte ha en jämnare liga, ligan är jämnare än någonsin.
Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Burken:
det sistnämda håller jag med om fullt ut 3-5st spelare från egna leden som spelat sen säg typ 16-17 års åldern i en 23 manatrupp skulle vara en mkt positiv väg för svensk hockey.
det sistnämda håller jag med om fullt ut 3-5st spelare från egna leden som spelat sen säg typ 16-17 års åldern i en 23 manatrupp skulle vara en mkt positiv väg för svensk hockey.
Vill man ha en jämnare liga så måste man försöka bromsa löneutvecklingen. Om sedan spelarna väljer utlandet för lönen är bättre är visserligen ett problem men jag tror att en jämnare liga i Sverige skulle öka intresset publikmässigt. Sedan skulle fler klubbar värdesätta sin juniorverksamhet i en större utsträckning vilket skulle resultera i fler duktiga hockeyspelare.
Med lite lägre lön skulle vi byta ut gamla överbetalda tjecker till unga hungriga svenska spelare från vår juniorserie. Och kanske skulle detta även öka intresset för juniorserierna som en bonus.