Inlägg: 1509454
Svarskommentarer
Sv: Ispremiär 12/13
65selander: Hörru, gammgubbe!!
Kan du inte din Brynäshistoria?
Är lite besviken över att du tvingades anlita Wikipedia ang Brooklyn Tigers och hur smeknamnet kom till.... ;-)
För övrigt var det hårda tag när Huge på 50-talet hade spöat Brynäs i hockey nere på rinken som låg vid Islandsplan på den tiden.
När segerrusiga Hugeiter var på väg hem till Bomhus, ja då haglade det stenar, snöbollar och annat skit över spårvagnen hela vägen uppför Brynäsgatan, från 1:a till 7:e tvärgatan.
Så idrottshuliganer är inte nåt modernt fenomen, om nån nu trodde det..
:-)
Kan du inte din Brynäshistoria?
Är lite besviken över att du tvingades anlita Wikipedia ang Brooklyn Tigers och hur smeknamnet kom till.... ;-)
För övrigt var det hårda tag när Huge på 50-talet hade spöat Brynäs i hockey nere på rinken som låg vid Islandsplan på den tiden.
När segerrusiga Hugeiter var på väg hem till Bomhus, ja då haglade det stenar, snöbollar och annat skit över spårvagnen hela vägen uppför Brynäsgatan, från 1:a till 7:e tvärgatan.
Så idrottshuliganer är inte nåt modernt fenomen, om nån nu trodde det..
:-)
Redigerad kommentar
+ 1
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brooklyn_Tigers