Inlägg: 1518508
Svarskommentarer
Sv: Lockout 2012
Huge: Marknaden för att hitta en ersättare till Dennis måsta vara fantastisk i dagsläget. För där kan väl inte HL ha några negativa synpunkter att komma med om det råkar vara en lockoutad NHL back som kontrakteras för två månader, eller?
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: Lockout 2012
Huge: OK, då förstår vi varandra. Jag å andra sidan tyckte redan från början att ett maxtak på 2-3 lockoutspelare/lag, men när HL kom med sitt beslut tyckte jag det var tråkigt. DOCK, ska alla följa det. En överrenskommelse är till för att följas.
Jag förstår dock inte varför du tycker ett par lockout spelare (även om det skulle bli under en kort period) skulle vara negativt för elitserien, svensk hockey eller BIF. Brynäs skulle ju vara en av de klubbar som skulle tjäna mest på det. (med tanke på vårt svängiga publikunderlag).
Jag har hela tiden argumenterat för samma sak som Brynäs och HL gjort och gör: inga lockoutare på korttidskontrakt.
Om det sen av tvingande skäl blir så att HL måste revidera sin uppfattning och signa på just korttidskontrakt så är det väl självklart att vi inte ska agera martyrer för sakens skull och istället acceptera det nya läget och förstärka med de lockoutare som anses höja slagkraften på laget.