Inlägg: 1542479
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Sheena Punkrocker:
Det argumentet håller inte riktigt. Det står ju klubbarna fritt att plocka in 100% östeuropéer idag om dem vill det men det har inte hänt. Varför skulle det ske bara för urvalet blir större? Kostnadsmässigt kommer det ändå alltid löna sig med en stomme svenska spelare
+ 1
Sv: A proposito de nada
Sheena Punkrocker: Nej det vore ingen höjdare men samtidigt så måste ju klubbarna samtidigt ha råd att köpa in dessa spelare. Detta skulle ju gynna de "rika" klubbarna.
micke63: med risk för att låta aningen patriotisk så finns det alltid en möjlighet
att vi kommer få se flera lag med större delen importer än svenskar i
den svenska Elitserien. Skulle du te.x vilja se ett Brynäs med 75% östeuropeèr?