Inlägg: 1547174
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
tjugo8: Undrar om du har läst allting om vad reglerna säger om att blockera pucken i målområdet. Nånting borde ju avhandla vad som händer om en spelare blockerar pucken med handen utan att plocka upp den, känns ju trots allt som att DET isf är betydligt vanligare (att blockera pucken med handen i målområdet) än att lyfta upp trissan.
Har för mig sen titigare att du får slå bort pucken med handen men inte blockera den, då blir det straffslag.
Är inte riktigt säker men nån regelnörd hör säkert av sig och bringar klarhet i frågan.
För övrigt tycker jag att du är fel ute när det gäller Nordan och Basse.
Dom är viktiga för laget. Håller däremot med om att Widing varken gör till eller från i dagsläget.
Har för mig sen titigare att du får slå bort pucken med handen men inte blockera den, då blir det straffslag.
Är inte riktigt säker men nån regelnörd hör säkert av sig och bringar klarhet i frågan.
För övrigt tycker jag att du är fel ute när det gäller Nordan och Basse.
Dom är viktiga för laget. Håller däremot med om att Widing varken gör till eller från i dagsläget.
Såg att AIK fick straff igår för samma sak Tollefsen gjorde mot oss då vi inte fick straff...ingen av spelarna plockade upp pucken.
Regeln säger;
d) Om någon försvarande spelare, utom målvakten, plockar upp pucken från isen med sina händer i sitt målområde, ska domaren tilldöma det icke felande laget ett:
- Straffslag
Varför skiljer det mellan regelboken o bedömning i så pass klara fall?
Varför har Cmore Ankan som expert som bara instämmer "han tog den m handen",