1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778961 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1563440

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13

Slajsarn: "Anser du att du har valt ett vuxet sätt att "lösa problemet", genom att använda precis samma ton på inläggen?"

Nä, men som Zappaholic redan påpekat: när man försöker hålla en saklig och vuxen ton i debatten och det inte hjälper så tvingas man ibland ner på skitkastarnivån, mest i frustration.
Inte försvarbart men kanske förståeligt.

"Alltför sällan ser man att du bemöter andras argument med egna,"

Hur bemöter man andras argument, typ: "Mongo, avgå alla, fitta, äckel"??
Sakliga argument bemöter jag alltid med att försöka vara saklig tillbaka.

Och den där Gustenhistorien har jag redan förklarat: jag överreagerade EN gång som ny moderator, i försöken att verkligen ta tag i all skitkastning och alla regelbrott.
Vi redde ut det där omgående, att du nu sitter och tjatar om saken och tar det som nån sorts jättebevis på hur elak och hemsk jag är och har varit, är bara för komiskt.
Hade inte din vän Rodrigues grinat ut hos ledningen och ansvariga sen fegat ur, så hade jag kanske suttit kvar som moderator och då hade många skitkastare härinne blivit väldigt kortlivade.

"Dessutom står du som någon slags inofficiell ledare för en fraktion skribenter som sysslar med ren nätmobbing av vissa skribenter."

Stackars nätmobbare, som får smaka på egen medicin ibland.
Tar gärna på mig rollen som inofficiell ledare för alla som vill ha en seriös gästbok, där nätmobbing av spelare/ledare och andra skribenter från såna som du och dina kompisar INTE bör förekomma.

"Till sist: för att starta något så måste man börja med sig själv. Det är mitt råd till dig."

Håller med.
För att starta något så måste alla som mobbar spelare/ledare i det lag dom påstår sig supporta, börja med sig själva och bemöta dessa som man själv vill bli bemött IRL.
Har dock inga större förhoppningar om att det ska lösa sig på frivillig väg sas.
Vissa är bara omogna individer som behöver uppfostras, ungefär som barn.
Tyvärr...


Svarskommentarer

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13
Huge: Du saknar självinsikt.. Jag är fullt medveten över mitt val att såga Brynäs eftersom de är urusla för tillfället. Något jag står för, därför klagar jag heller inte över klimatet.
Men du ser inte att du står först i ledet i skitlastadet av skribenter. Svårt att ta en skitkastare som vill förbättra klimatet på allvar utan att denne i fråga går till sig själv först.

Testa det, sen kan du komma tillbaka med ditt A4 med att du vill ha ett bättre klimat här inne.

Sv: Brynäs IF-Rögle BK den 23/2-13

Huge:"Hade inte din vän Rodrigues grinat ut hos ledningen och ansvariga sen fegat ur, så hade jag kanske suttit kvar som moderator och då hade många skitkastare härinne blivit väldigt kortlivade."

Fel, det var JAG som tog bort dig som moderator och det var DU som grinade till dig en plats som moderator över café boken så att du kunde spamma moderatorboken med din gråt.

Ja hur bemöter man bäst inlägg som du gav exempel på? MÅSTE man bemöta dem överhuvudtaget?

"Vissa är bara omogna individer som behöver uppfostras, ungefär som barn.
Tyvärr..."

Och ditt sätt att "uppfostra" är att lägga dig på samma nivå som de som kastar skit? Ge tillbaka med samma mynt?

Ingick inte pedagogik i din lärarutbildning?


Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)