Inlägg: 1609725
Svarskommentarer
Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14
Huge: Jo visst, men Brynäs har varit ett berg och dalebanelag hela säsongen. Stundtals bländande, kreativt och blixtrande anfallsspel. Men så kommer då svackorna....
Den vi befinner oss i nu är särdeles djup, så här dåligt har vi inte spelat under hela säsongen och försvarsspelet är synnerligen odiciplinerat. Det är identiskt med fjolåret och TJ's ansvar att "sort out", vilket han uppenbarligen inte visat sig kapabel till.
I ett slutspel kommer ytorna för våra forwards bli än mindre och då är ett disciplinerat försvarsspel viktigare än att vi gjort massor av mål under grundspelet.
FBK är i högsta grad ett varannandags lag enligt min mening.
Den vi befinner oss i nu är särdeles djup, så här dåligt har vi inte spelat under hela säsongen och försvarsspelet är synnerligen odiciplinerat. Det är identiskt med fjolåret och TJ's ansvar att "sort out", vilket han uppenbarligen inte visat sig kapabel till.
I ett slutspel kommer ytorna för våra forwards bli än mindre och då är ett disciplinerat försvarsspel viktigare än att vi gjort massor av mål under grundspelet.
FBK är i högsta grad ett varannandags lag enligt min mening.
+ 1
Och nog tycker jag att Färjestad såg bra ut innan vi mötte dom, med bl.a vinst mot ett svårspelat Leksand med 5-1.
Deras matcher därefter visar väl också att dom hade bra form, som jag ser det.
Är dessutom ett lag som vi traditionellt har svårt mot.
Just den matchen kanske vi inte gör nån av våra bättre över 60 minuter men krigar på och lyckas ändå ta en pinne, mot ett för dagen som sagt bra lag.