Inlägg: 1611948
Svarskommentarer
Sv: Olympiska Spelen 2014
Monno:" Det är ett jävla gnäll på att Damhockey är med i OS idag. "Det är så ojämnt" "Räcker med final mellan Kanada och USA, jävla skämt att det är med i OS" bla bla bla"
Det där känner jag inte alla igen, vilka gnäller? Jag hade uppfattningen att damernas hockey är uppskattad, i alla fall i Sverige. På mitt jobb följer alla Damkronorna med intresse och ingen har klagat och i pressen har jag inte läst gnäll heller. Däremot gnälls det på Bob, Skeleton, Nordisk kombination och Skridsko.
Det där känner jag inte alla igen, vilka gnäller? Jag hade uppfattningen att damernas hockey är uppskattad, i alla fall i Sverige. På mitt jobb följer alla Damkronorna med intresse och ingen har klagat och i pressen har jag inte läst gnäll heller. Däremot gnälls det på Bob, Skeleton, Nordisk kombination och Skridsko.
Redigerad kommentar
Det är ett jävla gnäll på att Damhockey är med i OS idag. "Det är så ojämnt" "Räcker med final mellan Kanada och USA, jävla skämt att det är med i OS" bla bla bla.
Första officiella dahockey SM spelades 1988. Första Damhockey VM spelades väl typ nån gång tidigt -90 tal har jag för mig?
Enda jag menar att sätter man det i lite relation till ålder på sporten så kan man säga att mellan 1964 och 1992 så vann Sovjet/Ryssland ALLA OS utom ett!