1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778943 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1616096

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Huge: Lite intressant att så fort man är ansluten till Brynäs så blir man "skickligt yrkesfolk" när journalister aldrig verkar besitta samma förmågor.

"Varför förlorade ni?", är ju en öppen fråga precis som "vad ska ni göra åt era problem med ****?". Två vanliga frågor som lämnar ett vidsträkt spektra av svar/analyser av den tillrågade? Ändå får vi samma svar varje gång av TJ.

TJ har samma utstrålning som en 70-skylt på E4:an och när han står och pratar om "Revansch" efter match 1.  Spelarna agerar som om det absolut inte är tal om någon revanschlusta medan TJ inte gör ett skit under första perioden utan låter det rinna iväg till 3-0 innan det händer saker.

Är det bra coachning tycker du?


Svarskommentarer

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
EskilstunaLasse: lite lustigt att Brynäs kniper en topp fyra plats i serien och TJ ändå får så mycket skit. De som sågade Brynäs innan serien drog igång och snackade kvalserie har inte ens gett TJ kred. När sedan två kvartsfinaler förloras brakar det igång och TJ hamnar i skottgluggen. Vissa verkar helt ha glömt att det är bäst av sju dessutom.

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
EskilstunaLasse: "Lite intressant att så fort man är ansluten till Brynäs så blir man "skickligt yrkesfolk" när journalister aldrig verkar besitta samma förmågor."

Inte ett dugg intressant eller konstigt.
När murvlar eller läktarcoacher försöker lära hockeyns yrkesfolk hur man ska göra så är det lika dumt som när hockeyns yrkesfolk försöker lära murvlar hur man ska jobba på en redaktion.

Klart att du får samma svar av TJ varje gång när frågorna är exakt dom samma.
"Varför förlorade ni"??
Tja, vi var inte tillräckligt bra. Motståndarna var bättre. Spelarna agerade inte helt enligt uppgjorda riktlinjer, varför är ibland svårt att svara på.
Det handlar om människor, inte maskiner där man trycker på en knapp och får ett förväntat resultat.

Sen är jag tämligen säker på att TJ vidtog de åtgärder han tyckte var befogade under första perioden igår. Bara för att du eller jag tycker att han inte gör nåt så betyder ju inte det att det stämmer. För att kunna bedöma om han gör nåt eller inte så måste man själv vara väl insatt och ha kunskaper när det gäller att coacha ett lag under match. I vissa lägen kan det vara bättre att inte röra om alltför mkt, i andra lägen är det bättre att stuva om ordentligt.
Saker som TJ själv är bättre på att bedöma än du eller jag.

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
EskilstunaLasse: TJ förändrade ju rätt mycket i sin coachning direkt i andra. Det gav i alla fall lite resultat. Tror inte vi sett någon större förändring innan periodpausen om han tagit timeout och gjort ändringar efter 3-0.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)