Inlägg: 1636573
Svarskommentarer
Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Självklarheter som alla som sysslat med lagsport fattar. Mao: begär inte att så många härinne ska fatta.
Signifikativt för ett lag i vårt läge är individuella enkla misstag som man dessutom nästan alltid blir hårt straffade för. Som efter 4-4: vi ligger på för 5-4, får inte in pucken, Kilas blir övermodig på blå och helt fel gubbe får pucken (Samuelsson) som gör 4-5.
Positivt i eländet är iaf att vi skapar mkt, vore värre om den biten inte funkade heller.
Som sagt: bara att gnugga på, det vänder alltid.
Fast en stabil och säker tvåvägsback vore inte fel, kan räcka för att få tillbaka självförtroendet i defensiven.
Signifikativt för ett lag i vårt läge är individuella enkla misstag som man dessutom nästan alltid blir hårt straffade för. Som efter 4-4: vi ligger på för 5-4, får inte in pucken, Kilas blir övermodig på blå och helt fel gubbe får pucken (Samuelsson) som gör 4-5.
Positivt i eländet är iaf att vi skapar mkt, vore värre om den biten inte funkade heller.
Som sagt: bara att gnugga på, det vänder alltid.
Fast en stabil och säker tvåvägsback vore inte fel, kan räcka för att få tillbaka självförtroendet i defensiven.
+ 3
Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Som sagt, självförtroendet är som bortblåst, men varför skyller du på otur?
Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/10-14
mattiaskarlgren: Tycker du inte att det behövs NÅGON förändring alls?
+ 1
Laget saknar självförtroende totalt och då är det väldigt, väldigt mycket som inte stämmer tyvärr.
Spelare agerar sämre än vad dom egentligen är.