Inlägg: 1680848
Svarskommentarer
Sv: Värvningar inför 15/16
Enaranger: BRA! Det har varit för många anställda i kansliet. Skönt att spelarbudgeten remains the same!
Sv: Värvningar inför 15/16
Färjestad har väl redan varit tvungna att göra på samma sätt.
Nu vet vi också att man räknar med 160 kr per "tappad" åskådare.
160*900*28 är ungefär 4 mkr.
Det innebär direkt att vi minst tappar 1,6 mkr på att vi har
2 hemmamatcher färre den kommande säsongen.
Som drabbar de lag som hade 28 hemmamatcher senaste säsongen.
Sen blir det lite mindre tv-pengar gissar jag på.
Eftersom det är två lag till som ska dela på dem.
Så alternativen blir ju då att man antingen måste banta ner
utgifterna med minst 4-5 mkr, eller öka inkomsterna på andra
ställen med lika mycker. Eftersom man då troligen inte tror att
det senare alternativet kan uppfyllas, så måste man göra det
man gör nu.
+ 3