Inlägg: 1686525
Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
eltifoso: Om J20 och juniorhockey är så roligt, varför är det nästan bara släktingar och NHL-scouter som kollar på J18- och J20?
+ 3
Svarskommentarer
Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Peja: Den frågan kan jag nagurligtvis inte svara på, utan det får alla som inte tittar på juniorhockey redogöra för
Men en gissning är brist på medial uppmärksamhet, sämre matchtider samt okunskap från allmänheten
Man ser ju intresset öka rejält med lite marknadsföring under JVM , samt i viss mån även tvpucken
Sen är det såklart en lång och fast rotad vana att knalla iväg på ännu en SHL match trots att man tycker de flesta grundseriematcher är en seg väntan på slutspel
Likadant tycks många äldre spelare också känna tyvärr, tar man sig tid och går på en j20 match får man däremot oftast se även under grundserien full fart framåt , spelare som spelar för hjärtat i större utsträckning än för lönen, samt med en ungdomlig frenesi
Men en gissning är brist på medial uppmärksamhet, sämre matchtider samt okunskap från allmänheten
Man ser ju intresset öka rejält med lite marknadsföring under JVM , samt i viss mån även tvpucken
Sen är det såklart en lång och fast rotad vana att knalla iväg på ännu en SHL match trots att man tycker de flesta grundseriematcher är en seg väntan på slutspel
Likadant tycks många äldre spelare också känna tyvärr, tar man sig tid och går på en j20 match får man däremot oftast se även under grundserien full fart framåt , spelare som spelar för hjärtat i större utsträckning än för lönen, samt med en ungdomlig frenesi
+ 1