Inlägg: 1706495
Svarskommentarer
Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
kennys:
I och med att Andersén hade kontrakt med oss över den här säsongen
så kan han ses som utlånad till NHL. Så om Andersén ska spela i
SHL den här säsongen, då är det bara i Brynäs han kan göra det.
Om inte Brynäs skulle låna ut honom till en ann SHL-klubb.
Det var i alla fall det som stod i tidningarna i samband med att
han fick kontrakt med NHL-klubben.
Tror även samma sak gäller för nästa säsong.
Eftersom Andersén väl hade kontrakt med Brynäs även då.
Det var ju därför t.ex. Skellefteå kunde ta betalt av den KHL-klubb
som J Lindström gick till när han lämnade NHL. Eftersom han hade
ett kontrakt med Skellefteå för flera säsonger framåt.
I och med att Andersén hade kontrakt med oss över den här säsongen
så kan han ses som utlånad till NHL. Så om Andersén ska spela i
SHL den här säsongen, då är det bara i Brynäs han kan göra det.
Om inte Brynäs skulle låna ut honom till en ann SHL-klubb.
Det var i alla fall det som stod i tidningarna i samband med att
han fick kontrakt med NHL-klubben.
Tror även samma sak gäller för nästa säsong.
Eftersom Andersén väl hade kontrakt med Brynäs även då.
Det var ju därför t.ex. Skellefteå kunde ta betalt av den KHL-klubb
som J Lindström gick till när han lämnade NHL. Eftersom han hade
ett kontrakt med Skellefteå för flera säsonger framåt.
Vi kanske kan låna pengar av Frölunda. De plockade ju hem Tom Nilsson utan krussiduller.