Inlägg: 1706908
Svarskommentarer
Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Chris11: Det har alltid varit svårt att få igång sittplats under serielunken. Det var lite lättare innan det blev två våningar. Om man är högljudd på sittplats är det större sannolikt att man får arga blickar på sig än att andra också börjar skrika/sjunga. I slutspel eller seriematcher kan det dock bli väldigt bra stämning. Allra helst om det är på lördagskvällen och många köper några öl innan och under match.... Men så är det väl överallt.
Jag själv har varit på 4 matcher så här långt. Mot KHK och Skellefteå var det otroligt svårt att få igång sittplats, jag och en till bakom mig var de enda som klappade. Då klappade jag så händerna höll på att brinna upp, men de andra på min sektion hade förmodligen somnat innan matchen ens startat. I framtiden får man ta med sig en megafon och skrika igång sittplats.
Har ni märkt det att den enda gången det blir tryck i arenan är när klacken skanderar "Brynäs IF är dom bästa heja heja heja Brynäs"?