Inlägg: 1710189
Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
Funderar fortfarande på rögles mål igår. Jag trodde att målburen måste vara i position? Någon som vet?
+ 2
Svarskommentarer
Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
krobbe: Om det finns "pluppar" i isen
måste målet ha hoppat ur båda innan pucken har passerat mållinjen, för att målet ska underkännas. Hårfint igår men korrekt bedömning av videodomarna, som jag ser det.
Om målet saknar pluppar måste bägge stolparnas platta undersida vara i isen när pucken passerar mållinjen för att målet ska godkännas.
Så har iaf jag tolkat regelboken.
måste målet ha hoppat ur båda innan pucken har passerat mållinjen, för att målet ska underkännas. Hårfint igår men korrekt bedömning av videodomarna, som jag ser det.
Om målet saknar pluppar måste bägge stolparnas platta undersida vara i isen när pucken passerar mållinjen för att målet ska godkännas.
Så har iaf jag tolkat regelboken.
+ 1