1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778963 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1710224

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
Huge:

Poängen är att träffar den som tacklar klockrent i huvudet
på motståndaren. Då blir du straffad. Oavsett hur säker
du varit innan på att du inte ska träffa huvudet.
För om du träffar klockrent i huvudet.
Då har du uppenbarligen inte lyckats utföra tacklingen på rätt sätt.

Det får förhoppningsvis spelare att tänka till och visa mer respekt,
om du vet att du får matchstraff och blir avstängd, oavsett vilka
ursäkter du kommer med efteråt (av typen: jag tänkte inte tackla så).

Eller vill vi att en massa spelare ska vara borta veckor/månader
under en säsong, för att spelare ska få smälla på utan tanke.
Och komma undan med: hade jag inte träffat klockrent i huvudet,
då hade det minsann varit en regelrätt och perfekt tackling.

Svarskommentarer

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
Enaranger: "Poängen är att träffar den som tacklar klockrent i huvudet
på motståndaren. Då blir du straffad. Oavsett hur säker
du varit innan på att du inte ska träffa huvudet.
För om du träffar klockrent i huvudet.
Då har du uppenbarligen inte lyckats utföra tacklingen på rätt sätt."

Ja, eller så har den som blir tacklad i många fall uppenbarligen varit ouppmärksam och inte lyckats ta emot tacklingen som man SKA göra, om man spelat massor av matcher och rimligtvis borde ha lärt sig att det kan komma en tackling.
Du och många gnäller på domarna och DN, det intressanta är isf vad du istället vill ha för sorts upplägg. Så länge vi har domare är vi alltid hänvisade till bedömningar, gäller även DN och hur dom bedömer saker och ting.
Alternativet kan ju isf bara bli att man som munkas är inne på, tillåter allting och spelar utan domare. Eller så tillåter man ingenting i tacklingsväg och inför damhockeyregler.
Vilket tycker du isf är bäst, om du nu vill förenkla reglerna eftersom domarna som du påstår är obegåvade och inte är dom bästa knivarna i hockeylådan?
Nä, vakna upp och kom in i verkligheten istället.
Acceptera att domarna gör fel ibland, likväl som spelarna också gör fel.

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
Enaranger: Jag tycker de kan släppa huvudtacklingarna fria istället. Blev inte Nygren avstängd efter sin tackling på Modokillen så ska gårdagens tackling inte heller vara något. Inga andra heller för den delen. Det är som att rulla en stor jävla tombola full med tacklingar och sen låta en bebis dra en lott och säga en siffra mellan 0-10. Systemet är ett stort jävla skämt och inkonsekvensen är total.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)