Inlägg: 1729788
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Som jag har uppfattat saken var det ett regelbrott eftersom detta rör sig om kval. I seriespelet hade det varit okej att låna av Brynäs. Sara Grahn stod en match i Oppala tidigare under säsongen och hon är ju lika mycket SHL-spelare som Morelius är.
Eftersom Morelius aldrig har spelat i SHL och heller inte har A-lagskontrakt så fattar jag inte hur man skulle kunna få det till att han är en SHL-spelare...
Eftersom Morelius aldrig har spelat i SHL och heller inte har A-lagskontrakt så fattar jag inte hur man skulle kunna få det till att han är en SHL-spelare...
Nu är väl regeln dessutom solklar vad jag förstått: spelare som tillhör ett SHL-lags organisation får inte lånas ut till lägre nivå än div1.
Så ditt resonemang om att det är stor skillnade känns väl isf mer som en moralisk aspekt sas, dvs att det borde väl vara Ok att låna in en junis från ett SHL-lag, han är ju ändå bara en juniorer och (underförstått) ingen förstärkning.