Inlägg: 1749866
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
mk: Cmore har väl inget intresse i att få in mycket folk på matcherna. De hycklar och säger att det är viktigt med en fin inramning osv. Men det är väl ganska uppenbart att de vill att folk ska stanna hemma och se på matcherna på TV, via Cmore, givetvis. Annars hade de ju inte lagt matcherna vid den tiden de gör.
Detta gynnar i det långa loppet de lag som kommer från storstäderna i första hand. Att locka till sig 6000 till en match i en stad på flera hundra tusen invånare är givetvis lättare än för de lag som huserar i mycket mindre städer. Sen har vi givetvis undantagen som Växsjö, Karlskrona och Örebro där nyhetens behag fortfarande lockar folk till matcherna.
Detta gynnar i det långa loppet de lag som kommer från storstäderna i första hand. Att locka till sig 6000 till en match i en stad på flera hundra tusen invånare är givetvis lättare än för de lag som huserar i mycket mindre städer. Sen har vi givetvis undantagen som Växsjö, Karlskrona och Örebro där nyhetens behag fortfarande lockar folk till matcherna.
Sv: A proposito de nada
mk: Samma avstånd som jag har idag till Gävle. När det är senare matcher får man ju även kriga mot kvällsunderhållning på bästa sändningstid. Det är alltid skönt att komma hem och känna att man har kväll hemma oxå.
Carl>Självklart kan söndagar funka oxå, men oftast är stämningen generellt sett bättre under en lördag av någon anledning......:)
Carl>Självklart kan söndagar funka oxå, men oftast är stämningen generellt sett bättre under en lördag av någon anledning......:)
Har 10 mil till Göteborg. När man är på match, så är man hemma runt 23. Funkar med äldre barn, men inte med de små.
Nä, fy fan.
Det är ju ett jättebra sätt att döda ligan på..