1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 1775666

Sv: A proposito de nada
Inkazar: Brynäs har bra kullar nu men det kommer inte att synas lika tydligt i A-laget i och med att herrar som Thorell, Mannberg mfl är självskrivna där.
Silfverberg var en stor talang, men han var ingen unik talang. Han blev vald #39 overall och var till exempel aldrig nära att vinna J20-seriens poängliga.
Det som hände var att han fick speltid i A-laget, utvecklades väldigt fint där och allt eftersom växte ut till seriens bästa spelare.
I dagens läge hade det varit otroligt svårt för en ung Silfverberg att slå sig in i A-laget. Det kanske låter knäppt, men det är väldigt svårt när platserna redan är uppbokade av spelare som A-lagstränaren gillar.
Det blev väldigt tydligt säsongen när Markström slutligen släpptes fram - det var egentligen alldeles för sent - men Sperrle och Korhonen var A-lagets självskrivna målvakter nästan in i det sista, egentligen enbart på grund av sina CV:n. Till slut presterade Sperrle och Korhonen så pass dåligt att Brynäs släppte fram Markan som var fantastisk - men den primära anledningen till att Markan fick chansen var ju INTE hans egen skicklighet (som var enorm långt innan han fick chansen) utan Sperrles och Korhonens usla spel.
Det är däremot svårt för en spelare som Mannberg att bli petad i och med att kravbilden på honom är ganska låg, han behöver ju inte visa någon spets överhuvudtaget för att han ska göra en bra match sina mått mätt.
Däremot var en ung Bäckström en exceptionell talang som hade kommit fram i vilken Brynäsupplaga som helst.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Peja:
I Markans fall var det en fråga om det mentala spelet också. Vågar man gå all in med en 18-åring i en Kvalserie. Med facit i hand, ja... men det var inga stora marginaler. Det är väl som Djoos resonerade kring Tholson/Canderyd när några av de senare ikonerna släpptes fram i mitten på 80-talet. Får man förtroendet så... går igen i läget runt senaste guldet. Lovande spelare med mental styrka tar chansen om man får den...

Sv: A proposito de nada
Peja: Det är oftast så att en talang får speltid när man har skador. Det är väldigt sällsynt att man satsar på en talang från början i ett lagbygge. Procentuellt så är det väldigt få spelare i SHL som är under 21 år. Speciellt sedan man man släppte på antalet transatlanter så har man valt såna spelare istället för att ge sina talanger chansen med ett A-lagskontrakt från start av säsongen.

Visst skulle man kunna ersätta spelare som Thorell och Mannberg med egna produkter men samtidigt så vill ju tränare och sportchef sätta sin prägel på laget.

Många talar om unga spelares otålighet när det gäller övergången från juniorhockey till A-lagshockey och det gäller nog även bland supportrarna ;-)

Sv: A proposito de nada
Peja: Du snackar så mycket hypotetiskt så att det inte blir inte bara löjligt utan horribelt.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)