Inlägg: 1777666
Svarskommentarer
Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
dAVydov: Det totala antalet åskådare skulle öka mycket med fler hemmamatcher. Om Brynäs hade gått till semifinal ifjol hade man fått två till matchserier, det blir troligtvis ganska många hemmamatcher av det. Och du får också ett slags drag och positiva vibbar när det går bra, vågar knappt spekulera i hur många "Vi är Guld"-tröjor som såldes 2012.
Det kan nog gå riktigt illa för SAIK. Deras publik har blivit bortskämd. Nu kommer säkert någon svara med hur bortskämda Gävlepubliken är, det brukar ju alltid komma upp, men alla som har följt laget under en längre period begriper nog att endast de som var med på 70-talet är bortskämda med framgångar, typ.
Det kan nog gå riktigt illa för SAIK. Deras publik har blivit bortskämd. Nu kommer säkert någon svara med hur bortskämda Gävlepubliken är, det brukar ju alltid komma upp, men alla som har följt laget under en längre period begriper nog att endast de som var med på 70-talet är bortskämda med framgångar, typ.
+ 1
Jag tror bästa lösningen på lång sikt är att justera verksamheten till att inte vara så fruktansvärt publikberoende. Exakt hur det skulle ske vet jag inte.
Det nya tv-avtalet gäller från 2018 va? Hoppas att den extra intäkten kan ge lite mer lugn i den ekonomiska situationen. Tyvärr blir det nog inte så, utan man justerar bara upp utgifterna för att kunna konkurrera med andra SHL-lag. Svår situation, minst sagt.