Inlägg: 1806020
Svarskommentarer
Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Skrubben: Angående försvarsspelet i egen zon,, hmm sett över hela säsongen är vi nog utanför topp 6 Bakåt skulle jag säga. Det har dock sett bättre ut på sistone.
Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Skrubben: absolut attackerar inte din åsikt angående Sandström, snarare att statistiken skulle vara objektiv. Det är ett bra verktyg som kan användas tillsammans med ett tränat hockeyöga om man vet vad man håller på med. Den är dock fortfarande tolkningsbar och subjektiv i människans händer, eftersom man kan välja att lägga fokus på isolerad statistik för att ge tyngd åt sin egen ståndpunkt.
Det är svårt att bedöma hur försvarsspelet har fungerat, då det är väldigt beroende av målvaktsspelet. Men jag tycker man kan i alla fall bör kunna säga att försvarsspelet är på övre halvan i SHL. Om man lägger i åtanke att Sandström trots detta har så dålig statistik, och att han dessutom har stått merparten av sina matcher på hemmaplan, så landar jag i slutsatsen att hans säsong är underkänd.