Inlägg: 1826810
Svarskommentarer
Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tarasov:
"Lönetak och att en viss kontraktstid automatisk skulle gälla för en enskild spelare accepterar inte Unionen att träffa kollektivavtal om.
Det nya avtalet innehåller nu regler som gäller för den kontraktstid som ligger mellan 18-21 år för anställda. Miniminivåer för lön och ersättningar anges. "
Är det inte tydligt?
"Lönetak och att en viss kontraktstid automatisk skulle gälla för en enskild spelare accepterar inte Unionen att träffa kollektivavtal om.
Det nya avtalet innehåller nu regler som gäller för den kontraktstid som ligger mellan 18-21 år för anställda. Miniminivåer för lön och ersättningar anges. "
Är det inte tydligt?
Är det verkligen så, tolkar avtalet som en "lägsta lön". Har för mig att facket var emot ett tak.