Inlägg: 1826835
Svarskommentarer
Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tarasov: du tolkar det helt rätt. Dock finns det en "gentlemens agreement" bland shl klubbarna att inte betala mer än minimilönen för att man inte ska kunna locka över talanger med pengar. Utan bara på sportsliga grunder.
Detta finns inte i HA, där kan juniorer och rookies många gånger ha bättre betalt än dom hade haft i shl.
Detta finns inte i HA, där kan juniorer och rookies många gånger ha bättre betalt än dom hade haft i shl.
+ 1
Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tarasov:
Menar såklart "att man har en lägstanivå att förhålla sig till..."
Menar såklart "att man har en lägstanivå att förhålla sig till..."
Jag tolkar det som att man inte har en lägsta lön, men inget tak uppåt. Dvs det finns inget som hindrar en klubb för att ge 100 000 månad till en spelare mellan 18-21 om man vill det, eller tolkar jag miniminivåer fel kanske?