Inlägg: 1830094
Svarskommentarer
Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
kennys:
Vi hade "bara" 6,2 mkr i eget kapital efter det förra "bokslutet".
Vad jag förstått så krävs minst 5 mkr i eget kapital för att få spela i SHL.
Så även om vi skulle göra en vinst "i år" på säg 5 - 8 mkr.
Då tror jag inte att man vågar öka spelarbudgeten.
För då skulle ett "minusår" liknande det förra, eller ännu
sämre än det minusresultatet. Göra att vi hamnar under
gränsen på 5 mkr i eget kapital.
Nästa säsong är ju extremt viktig.
För säsongen efter den, då ökar ju de "centrala intäkterna" rejält.
Och först till den säsongen (2018/2019) kan man nog våga sig på
att öka spelarbudgeten. Men å andra sidan kommer nog alla andra
lag att öka sina spelarbudgetar till den säsongen också.
Vi hade "bara" 6,2 mkr i eget kapital efter det förra "bokslutet".
Vad jag förstått så krävs minst 5 mkr i eget kapital för att få spela i SHL.
Så även om vi skulle göra en vinst "i år" på säg 5 - 8 mkr.
Då tror jag inte att man vågar öka spelarbudgeten.
För då skulle ett "minusår" liknande det förra, eller ännu
sämre än det minusresultatet. Göra att vi hamnar under
gränsen på 5 mkr i eget kapital.
Nästa säsong är ju extremt viktig.
För säsongen efter den, då ökar ju de "centrala intäkterna" rejält.
Och först till den säsongen (2018/2019) kan man nog våga sig på
att öka spelarbudgeten. Men å andra sidan kommer nog alla andra
lag att öka sina spelarbudgetar till den säsongen också.
+ 3
Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
kennys: Visst kommer vi göra vinst, konstigt vore annars. Dock tror jag inte att vi kommer öka spelarbudgeten för nästa år, tror vi kommer ligga på samma.
Men samtidigt är man otålig och vill ha in spets som t ex Bill Sweatt.
Det borde väl vara så att vi har större ekonomiska muskler i år efter den eminenta säsongen vi gjorde. eller..........