Inlägg: 1830513
Svarskommentarer
Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{2064}:
"men då måste vi vara tydliga att målsättningen är den finansiella grunden, inte sportsliga framgångar"
Som du själv säger tycker jag det är en aning raljant.
Inte skall väl BZ straffas för att han trodde på sitt lag, t.o.m. med den befintliga budgeten?
Såklart krävs det en hel del tur att ta sig fram till matchboll i finalen... på samma sätt som det är lite otur att det fattas en fullträff till guld!
Jag kan köpa att målsättningar, ambitionsnivåer från klubbledning låter liite bättre än vad man egentligen förväntar sig... inom rimlighetens ramar förstås...
... att höra sportchefen säga i september "nä, i år har vi ingen chans, för lite pengar vettu"
Får hoppas vi slipper höra det! ;-)
"men då måste vi vara tydliga att målsättningen är den finansiella grunden, inte sportsliga framgångar"
Som du själv säger tycker jag det är en aning raljant.
Inte skall väl BZ straffas för att han trodde på sitt lag, t.o.m. med den befintliga budgeten?
Såklart krävs det en hel del tur att ta sig fram till matchboll i finalen... på samma sätt som det är lite otur att det fattas en fullträff till guld!
Jag kan köpa att målsättningar, ambitionsnivåer från klubbledning låter liite bättre än vad man egentligen förväntar sig... inom rimlighetens ramar förstås...
... att höra sportchefen säga i september "nä, i år har vi ingen chans, för lite pengar vettu"
Får hoppas vi slipper höra det! ;-)
För Brynäs del tycker jag det är vettigt att smida medans järnet är varmt. Med det sagt menar jag inte att ekonomin skall riskeras men skuggorna från 2013 har lagt sig över årets trupp.