Inlägg: 1837072
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Nej, det är inte Rautios fel idag... Men kasta in Alsenfeldt mellan Brynäs stolpar och laget hade fortfarande varit med i den här matchen. Brynäs målvakter vinner nästan aldrig målvaktsmatchen. Sett över en hel säsong blir det många poäng.
Till och med målvakter som Sperrle och Greiss (som ju överlag hade en risig tid i Brynäs) "stal" poäng lite då och då.
Till och med målvakter som Sperrle och Greiss (som ju överlag hade en risig tid i Brynäs) "stal" poäng lite då och då.
+ 2
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Komiskt att Blomqvist säger att de är Brynäs själva som släpper till allt de får, men Melin tycker att det är Malmö som är bra.. wow.
+ 2
Målvakterna har ju inte imponerat. Inget mål man solklart kan lasta Rautio för (möjligen ett) men de här idioträddningarna kommer ju aldrig heller. Man vet att det blir mål om motståndarna får friläge.
MEN - felet kan inte ligga på truppen i första hand. Inte bara i den här perioden som spelet inte har stämt. Det är så in i helvete mycket passningar på skridskor i mittzon och spelvändningar mot oss. Någonstans känns det inte helt 100 i det taktiska. Vi gör det svårt för oss hela tiden.
Tycker faktiskt också många av spelarna ser trötta och tröga ut. Trött kropp leder också till trötta beslut. Många gånger känns det just huvudlöst.
Till sist - vi har gjort 1-0 i alla tre matcher. Lite gratis. Det brukar man få energi av, och Brynäs brukar vara bra i ledning. Men så är det inte i år, hittills. Ett stort orosmoln.