Inlägg: 1847174
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7510}: Jag klassar vissa skribenter härinne som okunniga och inkompetenta, baserat på vad dom skriver i allmänhet.
Vad det har med Penneborn och hans kompetens att göra, är fortfarande en gåta.
Min ståndpunkt står fast: en tränare som Pennborn är klart bättre på att analysera saker och ting än vad gemene läktarcoach härinne är.
Det räcker väl med att exemplifiera med vad som en tränare säger efter en match och vad gapande fans på såna här forum säger: oftast två helt olika versioner när det gäller laginsats osv.
I det läget kan man ju fråga sig vem som känns mest trovärdig: läktarcoachen eller tränaren.
Iofs brukar läktarcoachen i det läget försvara sig med att tränaren minsann bara ljuger och försöker försköna allting, vilket naturligtvis är rent nonsens för den som begriper vad det handlar om.
Vad det har med Penneborn och hans kompetens att göra, är fortfarande en gåta.
Min ståndpunkt står fast: en tränare som Pennborn är klart bättre på att analysera saker och ting än vad gemene läktarcoach härinne är.
Det räcker väl med att exemplifiera med vad som en tränare säger efter en match och vad gapande fans på såna här forum säger: oftast två helt olika versioner när det gäller laginsats osv.
I det läget kan man ju fråga sig vem som känns mest trovärdig: läktarcoachen eller tränaren.
Iofs brukar läktarcoachen i det läget försvara sig med att tränaren minsann bara ljuger och försöker försköna allting, vilket naturligtvis är rent nonsens för den som begriper vad det handlar om.
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7510}: hemma från Karlstad , hade inte så stora förhoppningar direkt , men surt med förlust. Tycker Fernholm gjorde det bra
+ 1
Du ska ju ha ett CV som Scotty Bowman för att inte bli klassad som läktarcoach av dig annars. Penneborn är ett undantag då...