Inlägg: 1854238
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
majk: I det stor hela handlar väl både corsi o fenwick om puckinnehav, hur mkt puck ett lag har contra inte! Jag följer stats i NHL mer avancerat än i SHL, allt för att vinna så mycket pengar som möjligt på spel där och statsen i NHL är ett bra hjälpmedel men den säger inte allt!
Sv: A proposito de nada
majk: Intressant fråga du tar upp. Vad är din analys kring Djurgårdens kräftgång förra säsongen trots en relativt stark corsi?
Det måste ni vara riktigt oroliga över.
Med andra ord börjar ni inte spela bättre och faktiskt föra matcherna(inte som mot Örebro och Karlskrona alltså) så är chansen tyvärr inte så stor att ni börjar klättra.