Inlägg: 1854247
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
mk:
Givetvis har jag sett Moneyball. Bra film även om jag gärna sett mer stats. Men då skulle den nog bli rätt torr och inte en film jag kunde se med flickvännen direkt.
Sen är hockey mycket mer komplext än baseball. Svårare att värdera statistik och mycket fler parametrar i hockey.
Givetvis har jag sett Moneyball. Bra film även om jag gärna sett mer stats. Men då skulle den nog bli rätt torr och inte en film jag kunde se med flickvännen direkt.
Sen är hockey mycket mer komplext än baseball. Svårare att värdera statistik och mycket fler parametrar i hockey.
Du har ju säkert sett filmen Moneyball. Där har du svaret varför statistik räknas som flum.
Brynäs har som exempel en målvaktstränare som hellre ser en spelare i ögonen, om han vill spela. Om det glöder om ögonen....
Än att titta på statistik, så där har du en liten del i det hela.