Inlägg: 1866477
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bifhjärta: Nä, om en domare gör en uppenbar jätteblunder (det vi de facto diskuterar här och som är upphovet till Rodrigos fråga om skillnaden mellan att vara läktardomare och läktarcoach), så behöver jag faktiskt inte vara expert på regelboken, vara domargranskare eller ha genomgått fystester, för att se att domaren ifråga gjort denna jätteblunder i sin bedömning.
Sen verkar det ju dessutom inte hjälpa alla gånger att domarna är välutbildade och fysiskt tränade, dom gör ju ändå misstag lite då och då.
Sen verkar det ju dessutom inte hjälpa alla gånger att domarna är välutbildade och fysiskt tränade, dom gör ju ändå misstag lite då och då.
Regelprov, domargranskare och fystest är ingen utbildning?