Inlägg: 1878678
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Jag tycker nog fortfarande att tränarfrågan är olöst. Det har blivit bättre än under Melin men Sjödda verkar inte kunna få spelarna att leverera helgjutna arbetsinsatser i match efter match och även efter matcher som varit snudd på betydelselösa har han angett "anspänning..." som en orsak bakom de insatserna. Om Sjödda inte kan få bort anspänningen i omgång 45 kan man ju undra vad som hade skett i verkligt betydelsefulla matcher.
+ 1
1)Svackan i första delen av säsongen berodde på att tränaren och spelarna inte klickade.
2)Sjödda tog över och lyfte laget markant.
3)Brynäs hade chans på topp 6 och låg väl bara ett par poäng under det strecket ett tag. I den vevan började båda våra målvakter klappa ihop. Detta gjorde att vi förlorade ett antal matcher som vi egentligen borde vunnit.
4) Vi började tappa mark mot topp 6 samtidigt som vi i praktiken redan var klara för play in. Vi hamnade i ett läge där matcherna inte började betyda någonting egentligen. Luften gick ur spelarna och där är vi idag.