Inlägg: 1884980
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{4783}:
Tja, det kan man ju tro... om man inteväljer att lita på de siffror klubbarna presenterar...
När det gäller spelare så är Fasth en av de dyrare ja! Rosen är inte heller billig men gick ner i lön i år efter förra årets mediokra säsong!
Calof gick också ner från lönen han hade i saik! Reddox tillhör inte de dyraste på långs vägar!
Pesonen var dyr men han har ju varit skadad nästan hela säsongen och därmed inte kostat så mycket! Kiiskinen kostar en del men ligger inte i toppskiktet i SHL. Welch fick ett mycket högre bud av Luleå men valde Plastsjö för att han trivdes och trodde sig ha en större OS-chans här!
Vår buget ligger på 42 miljoner - vilket er trolugen ungefär gör också!
Exakt lär vi aldrig få veta men att komma och påstå att det skiljer massor och att dessa överdrivna pengar kommer från kommunen är ju bara påhitt!
Tja, det kan man ju tro... om man inteväljer att lita på de siffror klubbarna presenterar...
När det gäller spelare så är Fasth en av de dyrare ja! Rosen är inte heller billig men gick ner i lön i år efter förra årets mediokra säsong!
Calof gick också ner från lönen han hade i saik! Reddox tillhör inte de dyraste på långs vägar!
Pesonen var dyr men han har ju varit skadad nästan hela säsongen och därmed inte kostat så mycket! Kiiskinen kostar en del men ligger inte i toppskiktet i SHL. Welch fick ett mycket högre bud av Luleå men valde Plastsjö för att han trivdes och trodde sig ha en större OS-chans här!
Vår buget ligger på 42 miljoner - vilket er trolugen ungefär gör också!
Exakt lär vi aldrig få veta men att komma och påstå att det skiljer massor och att dessa överdrivna pengar kommer från kommunen är ju bara påhitt!
+ 1
Sen kan dom väl ha en kompetent sportchef och styrelse för det.. Men nog tror jag som de flesta andra att deras lönebudget i verkligheten är betydligt högre än brynäs. Alltså inte bara lite.