Inlägg: 1885985
Svarskommentarer
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Det blir inte bättre av att Hemlin krälar i stoftet och tittar storögt...
+ 2
Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zzz: Jo det är klart det måste vara fler samordnade aktiviteter. Men vi måste ta bort bilden av Sverige som ett land som bara sprutar talanger, en källa att bara ösa ur. Det borde ligga i NHLs intresse också men tänket är oerhört kortsiktigt. Det är SHLs och förbundet förbannade skyldighet att se till att NHL inte kommer billigt undan.
Det handlar minst lika mycket att om att ta diskussionen med den månghövdade agentskaran också, de är en stor del av problemet.
Det handlar minst lika mycket att om att ta diskussionen med den månghövdade agentskaran också, de är en stor del av problemet.
+ 1
Det är så många som springer NHL:s intressen.
Jag tror faktiskt att den enda möjligheten vi har och är på väg mot är att spelare själv börjar inse att man gör bättre i att stanna något år extra. Misslyckade graden kommer att öka markant med den takt och kvalité som NHL tar över spelare som det är nu.
Sen gör väl USA som dom vill i FN också 😀.