Inlägg: 1892103
Sv: Silly season 18/19
{6984}: Lill-Huge: (Ostro)goterna brände Rom, hunnerna/mongolerna pressade in goterna på romerskt territorium. ;-)
Svarskommentarer
Sv: Silly season 18/19
{2064}: Nä, Powerfade är ute och cyklar.
Igen, höll jag på att säga....😉
Mongolerna brände inte Rom och inte hunnerna heller. Den enda jag vet som har försökt leka pyroman i ”Den eviga staden” är väl isf kejsar Nero.
Stan klarade sig men sen var det germanstammarna som till sist fick hela riket på fall.
Mvh Huge
Läktor i historia 👊😉
Igen, höll jag på att säga....😉
Mongolerna brände inte Rom och inte hunnerna heller. Den enda jag vet som har försökt leka pyroman i ”Den eviga staden” är väl isf kejsar Nero.
Stan klarade sig men sen var det germanstammarna som till sist fick hela riket på fall.
Mvh Huge
Läktor i historia 👊😉
+ 2
Sv: Silly season 18/19
{2064}: Ja så kanske det var.. BRANN gjorde det i alla fall, vem som tuttade på är mindre vijktigt ;-)
Sv: Silly season 18/19
{2064}: Bollnäsmongolen härjade redan då alltså. Grämer mig fortfarande lite att han aldrig avrundade i Brynäs.
+ 1