Inlägg: 1892488
Svarskommentarer
Sv: Silly season 18/19
Blir ständigt förvånad när jag ser folk placera Alcen utanför 4 kedjor. En gubbe som kommer till jobbet varje dag, duktig defensivt och gjorde 10 mål förra säsongen. 6:e målbäst i laget med de.
+ 10
Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Precis, Då hamnar vi omgående i att det är ett bättre ledarskap, en bättre tanke på vilken typ av spelare man har sett till den hockey man spelar. Med andra ord så behöver man inte KÖPA sig till Guldet om man har kompetenta ledare.. Både i och utanför b¨set.
Sv: Silly season 18/19
Två i och för sig bra spelare men som jag anser är kraftigt övervärderade här på HS är Jocke Eriksson och Greg Scott. Stora symbolvärden i ev. värvningar så klart då båda har anknytningar till Brynäs men jag tycker ingen av dem tillhör toppskiktet av stjärnspelare som det låter på vissa...
+ 14
Och om man med största sannolikhet inte har råd med dessa nyförvärv? Det handlar om att hitta fynd som presterar över förväntningarna. Det går inte att värva ett lag som ska ta SM-guld om alla spelare är ungefär lika bra som dom tjänar. Titta på Växjö eller Djurgården den här säsongen. Dif har ganska mycket mindre budget än oss men får ut väldigt mycket mer per krona.